dimarts, 9 de març del 2010

Administració Non Stop

Les institucions ens hem de començar a oblidar del concepte “horari” en la prestació del nostres serveis. La ciutadania, crítica i exigent, arribarà un momento en que no permetrà que només es pugui adreçar a l’Administració o a les institucions de 8 a 15. I amb raó, la ciutadania ha de tenir els mateixos drets a les 12 del migidia que a les 3 de la matinada. Per tant, la tendència es troba en estar disponibles les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. En aquest sentit, vull felicitar la iniciativa de la Generalitat de Catalunya de crear, amb motiu de la gran nevada d’ahir que va paralitzar el país, un compte de twiter per la iniciativa @emergenciescat , i un tag en aquest, #neucat on s’informava de les novetats i problemes de les xarxes de transport.
En un moment en què molta gent encara estava atrapada a les carreteres o estacions de tren a les 12 de la nit, la Generalitat no podia “tancar la paradeta”, sinó que va saber aprofitar les eines 2.0 per donar un millor servei als seus ciutadans. Evidentment teníem les informacions constants a ràdio i televisió (felicitats també als companys de TV3 del 324 per complir ahir amb la seva tasca de servei públic). En aquest sentit, TV3 també va comptar amb l’inestimable ajut dels ciutadans actuant com a testimonis del què estava passant (amb vídeos i fotografies constants) i facilitant que la televisió pública comptés amb una amplia xarxa de corresponsals a cada racó del país. Destacable, per tant, aquesta voluntat ciutadana de contribuir a explicar què estava passant.
Però tornant a la Generalitat, aquesta no es va limitar a que els mitjans de comunicació exercissin d’interlocutors amb els ciutadans, sinó que va prendre la iniciativa de relacionar-se directament. I dic “relacionar-se” perquè aquí resideix el punt més important. La Generalitat no va “informar” la ciutadania, sinó que es va “comunicar” amb la ciutadania a través del twiter, establint un canal de conversa i diàleg, de relació. Comprenent que ja no ens podem limitar a “informar” sinó que ens hem de comunicar amb els nostres usuaris, clients, ciutadans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada