Tornem al tema de la comunicació en la nova web 2.0. Ja vam comentar l’altre dia que els nous canals de comunicació deixaven obsoleta la publicitat unidireccional i donaven, finalment, la veu al públic. El dret a opinar. En aquest mateix procés de participació i feedback, s’observa un altre fenomen ben interessant: el triomf de la conversa. La xarxa està basada en la conversa, en compartir informació. Abans la publicitat es dedicava a cridar. La clau estava en ser el que cridava més alt per atraure l’atenció. "ei, estic aquí!! mira'm!"Ara, el que triomfa és el que té la conversa més interessant.
La publicitat que només presenta un eslògan i no ofereix cap contingut de valor no sobreviurà. Les webs corporatives que només disposin d’informació comercial a les seves planes no seran visitades. Cada vegada menys la gent entrarà a veure una web per la “porta principal”, sinó que serà la web la que enviarà el contingut al mail o dispositiu de cadascú. Qui voldrà rebre anuncis sense cap valor afegit? Qui visitarà un bloc ple de continguts comercials? Qui voldrà ser “fan” d’un facebook corporatiu que només es dedica a intentar vendre’t els seus productes? La clau està en oferir un contingut prou interessant com perquè la gent se subscrigui a la teva web i rebi RSS de les teves novetats.
De la mateixa manera, un anunciant que interromp amb un anunci una conversa o una lectura d’un article no serà ben rebut. És molest. Aquest tipus de publicitat cada vegada és més contraproduent.
Només és un altre repte que ens obliga als professionals de la comunicació a ser més creatius i innovadors.
La publicitat que només presenta un eslògan i no ofereix cap contingut de valor no sobreviurà. Les webs corporatives que només disposin d’informació comercial a les seves planes no seran visitades. Cada vegada menys la gent entrarà a veure una web per la “porta principal”, sinó que serà la web la que enviarà el contingut al mail o dispositiu de cadascú. Qui voldrà rebre anuncis sense cap valor afegit? Qui visitarà un bloc ple de continguts comercials? Qui voldrà ser “fan” d’un facebook corporatiu que només es dedica a intentar vendre’t els seus productes? La clau està en oferir un contingut prou interessant com perquè la gent se subscrigui a la teva web i rebi RSS de les teves novetats.
De la mateixa manera, un anunciant que interromp amb un anunci una conversa o una lectura d’un article no serà ben rebut. És molest. Aquest tipus de publicitat cada vegada és més contraproduent.
Només és un altre repte que ens obliga als professionals de la comunicació a ser més creatius i innovadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada